תוכן וידאו – פתיחים לסרטונים

הנה תהייה: "אם פתיח אינו מופיע בפתיחה, האם הוא עדיין נקרא פתיח?". אז אילו סוגי פתיחים יש ומה הקטע בכלל?

אז הנה אנחנו כבר מתחילים, ומדברים היום על פתיחים לסרטונים. פתיח ומתחילים:

אז מה הקטע? על מה יש לדבר? כולה פתיח.

זהו, שלכל החלטה בהפקת וידאו צריכה להיות סיבה, וככה גם בעניין הזה. אז קודם כל, לא חייבים להתחיל בפתיח. סבבה, אם זה סרטון שהקהל שצופה בו די "שבוי", למשל באזור המתנה, בפגישה, ואולי אפילו בסרטון התדמית בעמוד הבית – בסדר.

אבל מה עם הסרטון מיועד בעיקר לרשתות החברתיות? לקמפיינים ממומנים? שם אנחנו רוצים לתפוס את הגולש ושיעצור את הגלילה. עדיף שהפריים הראשון יהיה בום, ישר לפנים, משהו מעניין. האם זה אומר שצריך לוותר על פתיח? אפשר ובהרבה מקרים זה יהיה בסדר, אבל אפשר גם להכניס פתיח קצר אחרי כמה שניות, בדיוק כמו שעשינו בסרטון הזה. ככה רואים את לוגו החברה, אולי גם את הנושא וממשיכים.

אורך הפתיח

פתיחים יכולים להיות בין שתיים לשבע שניות, אבל כמובן שכיום ברוב המקרים עדיף פתיח קצר, בטח אם זה רק לוגו. כל הפתיחים הארוכים שבונים את הלוגו באפטר-אפקטס זה יפה, אבל לאו דווקא מתאים. אז אל תעבדו על אוטומט, תחליטו מה נכון: פתיח על ההתחלה, פתיח לוגו קצר של שתי שניות, הרבה או מעט תנועה, פתיח שנכנס רק אחרי כמה שניות, או… ללא פתיח.

וככה בקטנה, בעניין סגיר לסרטון, גם שם אפשר לעשות כל מיני דברים, בין השאר סגיר לוגו קטן אפילו ללא סאונד, או להתפרע יותר כי כבר צפו בכל הסרטון. אפשר להוסיף פרטי התקשרות וכל מיני אייקונים. הנה למשל כמו בסגיר שלנו. סגיר בבקשה. לסרטונים נוספים, טיפים ועצות, אתם מוזמנים להיכנס לאתר, לעשות לייק לעמוד או פשוט להרים טלפון ולבוא לקפה.